Hyperion

------------------------- PŘEKLÁDÁME  -----------------------------------

Baterie HYPERION G6 LiPol HV (vysoké napětí)

Nové baterie Hyperion G6 High Voltage Lithium poskytnou vyšší výkon a vyšší kapacitu za méně peněz. Příklad: baterie 2400mAh na obrázku má shodnou velikost i hmotnost jako starší baterie 2200mAh. Má ale o 10% vyšší kapacitu a umožní let o cca 10% delší.


  • Hyperion G6 - jediné baterie LiPo na trhu, které jsou vyráběny způsobem RS (hybrid rolled & stacked) - svoji životností překonávají všechny ostatní baterie na trhu.

  • Výkon baterií G6 je během mnoha cyklů konzistentní, přesto poskytují trvale vysoké napětí i při zatížení. Je tedy zvýšena i kapacita baterie.

  • Přísná kontrola ISO během výroby. Nikdy nebudete muset koupit tři baterie G6, abyste získali dvě dobré.

  • Robustní konstrukce prodlužuje životnost baterie a chrání před poškozením.

  • Superrychlé nabíjení 6C (<15 minutes) nemá negativní vliv na životnost baterie.

  • Všechny baterie řady Hyperion G6 Packs mají balanční konektor JST-XH, který se stal běžným standardem.

  • Baterie do kapacity 2800mAh jsou vybaveny konektory  XT60

  • Baterie o vysoké kapacitě jsou "rozděleny", aby vyhovovaly předpisům IATA pro dopravu. Stačí pak propojit dva silové konektory 4mm a nabíjet jako jedinou baterii.

  • Baterie G6 HV mohou být nabíjeny na ukončovací napětí 4,2V na článek. V tomto případě poskytují kapacitu, proudový výkon shodnou se staršími typy baterií. Při nabití na napětí 4,35 je kapacita o cca 10% vyšší.

  • Pokud váš model požaduje pro správné vyvážení běžnou baterii 2200mAh, opatřete baterii G6 s kapacitou 2400mAh. Podobné počty platí pro jiné velikosti kapacity.

PROUDOVÝ VÝKON "C"

Baterie G6 HvLi LiPo se dodávají ve třech provedeních, které se liší proudovým výkonem. Firma Hyperion udává maximální proudové výkony ve velikosti 60Cmax, 80Cmax a 99Cmax. Trvalý proudový výkon, při kterém baterie poskytnou zhruba svoji jmenovitou kapacitu, je cca 1/2 C-Max. Baterie série 60Cmax jsou vhodné pro většinu aplikací a poskytují nejvyšší kapacitu na jednotku hmotnosti ze všech baterií na trhu a navíc za nízkou cenu. Baterie řady 80C max jsou vhodné pro vyšší proudové nároky: 3D létání, vrtulníky, závodní quady. Baterie 99C použijte pro extrémní nároky: jety, velmi rychlé modely, 3D létání s vrtulníky.
Během testů jsme zjistili, že námi udávaný trvalý prodový výkon ve velikosti 50% maxima je značně konzervativní. Např. se ukázalo, že baterie 99C max (s udávaným trvalým proudovým výkonem 50C jsou výkonnější, než baterie jiných značek s udávaným výkonem 65C.

Poznámka: Ve shodě se zvyklostmi firmy Hořejší model  označujeme TRVALÝM proudovým výkonem.

BATERIE PRO  FPV QUAD RACING

Baterie G6 HvLi LiPo jsou dokonalé pro for FPV Quad Racing, protože poskytnou vysokou kapacitu při nízké hmotnosti. Pro další snížení hmotnosti mají baterie  1200 a 1400 80Cmax  kabely zkrácené na 60mm a jsou opatřeny konektory XT60. Pro tyto účely doporučujeme následující baterie:

80Cmax 3S a 4S 1200mAh, 1400mAh, 1800mAh pro závody
60Cmax 3S 2200mAh pro rekreační létání FPV
LIPO CAREHP-G6HvLiSpecSheet042915.pdf

Break-In Procedure - Hyperion packs are robust and do not need a complicated break-in procedure.  Do note the other care suggestions below.  These apply pretty generally to any HvLi or standard LiPo pack...

Discharge - Analysis of damaged packs returned to us by users shows that nearly 70% have suffered from "capacity over-discharge" conditions.  This simply means that the pack has been run too long, allowing resting voltage to fall too low.  Such damage is visible upon cell inspection at the factory.  Every type of battery has a minimum recommended discharge level.  For example, even deep-cycle lead-acid batteries should not be regularly discharged down to less than 30%~40% of capacity.  In the case of lithium polymer, to be safe always leave 20% of rated capacity in the pack at the end of a flight, with 10% as an absolute minimum.

To avoid capacity over-discharge, we recommend the setting of an appropriate cut-off voltage (LVC) and the use of a transmitter flight timer.  For LVC, the appropriate voltage cut-off depends in large on how high the max and average discharge rates are.  Having  the Hyperion Emeter II Remote Data Logger (RDU) makes this even easier, as you can more accurately log the exact capacity mAh Out used each flight and make quick adjustments to your flight timer...

Charge - All Hyperion packs can be charged at 6C rates, with no reduction in cycle life or performance.  However, given the negligible difference in charge time for 6C rate vs. 5C, we believe 5C to be the ideal max charge rate for any high-performance Lipo pack.  We strongly recommend the use of quality-brand charger.  Hyperion holds that 4.35V/cell (+/- 0.05V) is the proper MAXIMUM terminal voltage for Hyperion G6 packs.  Use of charge voltages higher than this (for racing, etc) is not covered under warranty, and is dangerous.

PLEASE be sure that charging is always done such that in case of fire, no damage nor injury can occur.  Keep LiPo well separated (minimum 2M or 7') from flammables, and always use a brick enclosure or "LiPo sack" to insure that any possible fire can be contained.  We strongly discourage charging within or near living spaces, or inside automobiles. LiPo charging should be monitored closely at all times.

Temperature - For best performance and cycle life, your Hyperion battery packs should have a resting temperature no lower than 10 °C (50 °F) at the beginning of a Flight, or beginning of Charging.  (this is true for any LiPo, not just G6). 

Physical - Never cause indentations to the covering of the pack, or cells underneath.  Do not use a ball-point pen to write on the pack, for example. Use a felt-tip pen with light pressure instead.  When installing packs in the model, insure that they have the best protection possible from impact and pressure damage.  Use foam casing if possible. Do not over-tighten hold down straps. Straps should be cloth (velcro) as opposed to hard plastic, such as zip ties.  External damage to any Lipo pack can cause salts formations which reduce performance, and in more severe cases can cause fires during charging.  Impact Damaged packs should be fully discharged, and disposed of immediately.

Storage - Lipo should not be stored fully charged, or with less than 50% of capacity remaining.  We strongly recommend Hyperion EOS chargers, as they have automatic STORE functions to insure that the packs are in the range of about 60%~70% capacity (3.78V~3.92V resting voltage per cell).  After returning home for the day, simply use STORE MODE to achieve this automatically. Batteries are best stored in a cool, dry environment (2~20 °C or 37~68 °F).
ZÁRUKA

Hyperion G3 LiPo Packs are guaranteed as follows:
• Defects in materials and workmanship (solder joints, etc) for one year from date of purchase.

Hyperion G3 Packs are NOT guaranteed for the following:
• Physical Damage to the pack occurring after purchase (impact, water/moisture/salt, etc)
• Over-voltage charging, or other error by charger or user setting of charger.
• Use outside of specifications
• Damage due to improper storage (very hot locations, fully charged storage, etc)
• Short circuit
• Improper balance connections to charger
• Returns without copy of Original Receipt
• Returns without accompanying note stating the reason for return.

Povšimněte si, že baterie, které mají všechny články nafouknuté, nelze reklamovat. Protože podle statistiky je vadných článků pouze jedna tisícina, je zcela vyloučené, aby se společně sešly v jedné baterii. Příčinou je:
- nadměrné vybití
- vybíjení nadměrným proudem
- nesprávné skladování
- vysoké nabíjecí nabíjecí, v případě baterií HV vyšší než 4,355V.
Pokud jste se sešli s nafouknutou baterií, příčiny hledejte ve způsobu nabíjeni, v nabíjecí sostavě, v zacházení.
Když příčinu neobjevíte, nafukování se bude opakovat i u nových baterií.

Případné reklamace uplatňujte zásadně v místě nákupu.
V každém případě musíte prodejci předložit doklad o nákupu v jeho obchodě resp. e-shopu.